Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016

Μειώνουμε το λίπος με σωστή γυμναστική και ισορροπημένη διατροφή


Λίγοι μήνες έμειναν για την επίσημη έναρξη του καλοκαιριού και πολλοί αρχίζοντας τώρα το γυμναστήριο αναρωτιούνται πως θα χάσουν γρήγορα το περιττό λίπος.

Οι περισσότεροι θέλοντας να χάσουν γρήγορα τα περιττά κιλά πριν την έξοδό τους στις παραλίες αρχίζουν να καταπονούν το σώμα τους με αερόβιες και αναερόβιες ασκήσεις υψηλής και πολύ υψηλής έντασης ψάχνοντας με αυτόν τον τρόπο το γρήγορο αποτέλεσμα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι αερόβιες ασκήσεις χαμηλής έως μέτριας έντασης βοηθούν τον οργανισμό στην καλύτερη απώλεια λίπους σε σχέση με τις ασκήσεις υψηλής και πολύ υψηλής έντασης. Αυτό συμβαίνει διότι ο οργανισμός σε μέτριας έντασης αερόβια άσκηση χρησιμοποιεί ως καύσιμο ισόποσα το λίπος και τον υδατάνθρακα για την παραγωγή ενέργειας ενώ σε υψηλής έντασης αερόβια άσκηση χρησιμοποιεί μόνο τον υδατάνθρακα για την παραγωγή ενέργειας.

Μία μελέτη η οποία έγινε πρόσφατα έδειξε ότι οι γυναίκες που περπατούσαν με πολύ ζωηρό ρυθμό (6,5 χλμ. ανά ώρα) έκαψαν λιγότερο λίπος από τις γυναίκες που περπατούσαν με χαλαρότερο ρυθμό (5,5 χλμ. ανά ώρα). Οι γυναίκες της δεύτερης ομάδας άντεξαν πιο πολύ, κάλυψαν μεγαλύτερη απόσταση και κατανάλωσαν περισσότερη ενέργεια.

Για την καλύτερη καύση του λίπους σας διαλέξτε την αερόβια άσκηση που σας ταιριάζει και σας ικανοποιεί και πραγματοποιείστε την σε χαμηλή έως μέτρια ένταση.
Οι εντάσεις στις οποίες πρέπει να κυμαίνεται η άσκησή σας θα πρέπει να είναι από 60%-75% της Mέγιστης Kαρδιακής Συχνότητας.

Tο 100% της καρδιακής συχνότητας το υπολογίζετε αφαιρώντας από το 220 την ηλικία σας σε χρόνια (π.χ. 220-25=195).

Έτσι, μπορείτε να υπολογίσετε απλά τα όρια σας, ώστε να είστε μέσα στην αερόβια ζώνη καύσης λίπους.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι το λίπος είναι ένα από τα τρία βασικά μακροθρεπτικά συστατικά του οργανισμού μας μαζί με τις πρωτεΐνες και τους υδατάνθρακες.

Η πρόσληψη λίπους είναι σημαντική διότι τα λίπη προστατεύουν τα εσωτερικά όργανα του σώματος και απορροφούν τους κραδασμούς από τυχόν χτυπήματα.

Τα λίπη στη διατροφή μπορεί να προέρχονται από τρόφιμα ζωικής ή φυτικής προέλευσης.

Γενικά περιορίστε την κατανάλωση υψηλών σε λίπος κρεάτων, υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος γαλακτοκομικών και πρόσθετων λιπαρών όπως βούτυρο, μαργαρίνη σάλτσες, τηγανητά. Πηγές καλού λίπους είναι το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα λιπαρά ψάρια.

Πηγή: http://www.iator.gr/